مهم ترین عوامل توسعه صنعت چاپ و بسته بندی کشور

0

مشتری تاج سر است و این اوست که سبب می شود تا من هم باشم .

مهم ترین عوامل توسعه صنعت چاپ و بسته بندی کشورمان؟؟

حذف موانع،

اصلاح قانون و اجرای دقیق،

آموزش جامع نیروی انسانی،

درس عبرت گیری از وضعیت فعلی،

سرمایه گذاری،

حذف قوانین موازی ،

ارزیابی مستمر،

افزایش مزیت نسبی

 

صنعت چاپ و بسته بندی در صادرات چه محصولاتی تاثیر دارد؟؟ ( صادرات غیر نفتی )

مواد غذایی ، خرما، خشکبار، پسته، زعفران، داروهای گیاهی، روغن نباتی، اسانس، غلات، بیسگوییت، نان شیرینی، فراورده های لبنی، خمیر پیتزا و ماکارونی، سس، رب گوجه ، میوه های فصل، کنستانتره، کمپوت، کنسرو، نوشابه، عسل ، نوشیدنی و دمنوش و…

 

 

چرا قیمت چاپ و بسته بندی در ایران با توجه به قیمتهای دنیا بالا است .؟ ؟

مواد اولیه مصرفی وارداتی و نوسان قیمت، تحریم ها ، واسطه های متعدد، دلالی گری، سیاست های متناقض گمرکی ، سایر رقبا و کشورها، رفتارهای نسنجیده سیاسی، تورم و رکود، عدم دانش عمیق و آزمون و خطا، ضایعات بالا، عدم ماشین آلات روز و خط تولید کامل ، نیروی انسانی با حداقل دانش، نگهداری ضعیف ، دوباره کاری ، عدم ثبت تجربیات، مدیران اتوبوسی.

 

در صادرات چاپ و بسته بندی چرا مجتمع های مربوطه نگاه ویژه به کشورهای همسایه ندارند.؟

نا امنی، ارزان گرایی، قاچاق، تغییرات سیاسی، تحولات لحظه ای ، مد شدن و تب لحظه ای ، تبلیغات وسیع و بمباران فکری عوامل مربوطه می شوند.

 

جایگاه دولت در صنعت چاپ و بسته بندی کجاست ؟

قاعدتا اعلام برنامه کلان و‌سیاست گذاری و حمایت و اطلاع رسانی از طریق وزارت خانه ها ، استانداری ها ، دفاتر کل اما عملا شبیه  لاک پشت تنبل مزاحم بی برنامه و مخل و اسیب رسان و کلا نوشدارو بعد مرگ سهراب است.

 

مهم ترین مشکلات صنعت چاپ و بسته بندی ایران از نظر جنابعالی ؟

عدم درک شرایط و اینده نگری، عدم تشکل ها و نمایندگان واقعی و کارآمد، عدم سیاست گذاری و برنامه ریزی جامع و هدف مند ، عدم درک تحولات و معادلات، هجوم برندهای خارجی، کمبود نقدینگی و نرخ بالای تورم، بالا بودن نرخ پرداخت وام و بلای بانکی ،  وارداتی بودن مواد مصرفی ، تاثیر منفی تحریم ها، عدم تحرک بازار، عدم دانش روز و تجهیزات و ماشین آلات، هزینه تولید بالا، عدم رعایت کیفیت یا حداقلی بودن، عدم رعایت استانداردها، مالیات و ارزش افزوده و مصرف نابجای آن مثلا پرداخت حقوق و دیون دولتی و تخصیص نادرست منابع، رانت خواری، قوانین متغییر، عدم اشراف مسولین بر قوانین و ایین نامه ها و دور زدن همان قوانین حداقلی یا ایجاد تبصره ،عدم انضباط مالی، سرمایه گذاری در ملک و ساختمان و ویلا و سفر های تفریحی،عدم بهره گیری از تجارب کشورهای توسعه یافته، محدودیت ها و باور های دینی و مذهبی، عوارض متعدد، عدم باور به کارجمعی و تیمی، تعدد مراکز تصمیم گیری، نبود آمار جامع، روش های فریب کارانه و قانون های منسوخ و گاه تفسیر های مصلحتی، تعدد مراکزی که هدف وجودیشان تغییر هویت داده و یا ظاهرا خصوصی شده اند اما ارتباطات پشت پرده وجود دارد، مراکز دولتی، نهاد ها، بانک ها، ادارات، ارگان ها ، شهرداری ،سازمان های تبلیغاتی، روزنامه های دولتی و ارگانی ، توطئه های دشمنان ، ارتباط ضعیف با دانشگاه و ضعف علمی دانشگاه، عدم ارجاع امور به متخصصین و دلسوزان دارای برنامه، تغییر سیاست ها با تعویض مدیر، کالاهای چینی، عدم حمایت از صنعتگران و مهاجرت انها،

 

 

جایگاه نمایشگاهای ( کلانشهرها ) و تهران در صنعت چاپ و بسته بندی در کجا قرار دارد.؟

اطلاع رسانی، ارایه مستقیم کالا و خدمات، ارایه تکنولوژی و نو آوری ، رفع نیاز های کشور، بروز شدن ، آشنایی با سایر تولید و ارایه کنندگان ، رقابتی کردن، قیمت بهتر،پشتیبانی، ارتباطات قاعدتا باید باشد اما اکنون مرز بین واقعیت و سود های حاصله و منیت ها ابری و مبهم است.

 

 

مهم ترین عوامل برندسازی مجتمع های چاپ و بسته بندی چه مواردی هستند.؟

رعایت استاندارد ها ، رفع نیاز واقعی، اینده نگری ، رعایت کیفیت، الزامات تجارت و قوانین و مقررات، پیشتازی، سادگی، زیبایی، رسایی ، خلاقیت،

 

 

چرا در کشورمان دستگاه های چاپ و بسته بندی وارداتی هستند. و چه راههای باعث پیشرفت در این زمینه می شوند.؟

  • ما مصرف کننده و نه تولید کننده علم هستیم، دانش عمومی ما اقیانوسی به صخامت یک میلی متر است.
  • عدم آگاهی از امکانات و توان تجهیزات
  • پیچیده شدن قطعات الکترونیکی و برد ها ، محدودیت های دسترسی، نیاز به کد های عملیاتی خاص
  • مهندسی معکوس، اهمیت دادن به نیرو های فنی که سالها تجربه و تحقیق داشته و خوشنام بوده و به نوعی خود «برند»محسوب می شوند ، اما

 

 

سوالات کوتاه :

مالیات:

امر حقی  است که در جای ناحقی مصرف می شود.

 

ارزش افزوده:

جبران درآمد دولت  در سیاست ها  و ناکامی های برنامه ریزی و کلا تاوان آنرا مردم میدهند با ظاهری مقبول!

 

بازار یابی:

رگ حیات اقتصاد و هنری کمیاب که گاه با تقلب و تدلیس و بنجل عملا اعتماد از بین می رود

 

فروش و برندینگ:

ارایه نوینی از خدمات بصورت باور پذیر

اما با عدم کپی رایت و نزدیک شدن ساختارها و عملکرد های سبستم ها  ، فقط با  لقب های دهان پر کن و تظاهر و حفظ،کلاس و دیسپلین ، امکان تداوم دارد.

 

مشتری مداری:

قبلا عنوان می شد مشتری تاج سر است و این اوست که سبب می شود تا من هم باشم .

در حقیقت من به او خدمت نمی کنم به او نیاز مندم،

اما این سبب فراموشی و ظلم به کارکنان مجموعه ها و کارخانه ها و تولیدی ها نشود، که به میل او هر روز ساز جدیدی بزند.

ارسال نظر